PENGUMUMAN


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

For best resolution..please use IE Mozilla Firefox..

Wassalam..


Saturday, April 4, 2009

AL-FATIHAH buat rakan karib - Allahyarham Mohd Asmady bin Zakaria

Allahyarham Mohd Asmady bin Zakaria - Bekas Head of Department ICT, Pusat Asasi UIAM


Allahyarham bersama rakan sekerja


Tanggal 03 April 2009 (Jumaat)

Tidak dapat aku nak bayangkan setelah menerima berita dari sahabat karibku Radhi memaklumkan pemergian Allahyarham Asmady bin Zakaria.

Memori aku ketika saat bersama Allahyarham Asmady mengimbau di fikiran..Sejak sekolah lagi (Maahad Muhammadi Lelaki, Kota Bharu, Kelantan) aku tinggal seasrama, bahkan kebanyakan aku sekelas dengan Arwah.

Lepas SPM, kami sama-sama melanjutkan pelajaran di Universti Islam Antarabangsa (UIA) dalam bidang yang sama (Pengajian Ilmu Wahyu / Islamic Revealed Knowledge and Heritage / IRKH) cuma pengkhususan dalam bidang berlainan...Tamat degree pada 2002, Arwah melanjutkan pelajaran di UPM dalam bidang Master in IT..dan setelah tamat pengajian dalam bidang tersebut, Arwah mendapat tawaran berkhidmat di Centre Foundation Study (Matrikulasi UIA)...sehingga jawatan terakhir Arwah ialah sebagai Head of Department ICT.

Beliau seorang yang cukup rendah diri, tidak berat untuk menolong kawan-kawan, tidak sombong, tidak pernah menyusahkan orang lain-lain. Bahkan melalui blog anak-anak murid Arwah, Arwah adalah seorang sifu yang cukup disegani...

Jam 5.15 petang aku sampai di Unit Kecemasan Hospital Serdang, kelibat isteri Arwah (Puan Lela) kelihatan..sedih, sebak dan sayu terasa...tapi, beliau cukup tabah. Isteriku terus memeluk beliau..kata Isteri Arwah: "Arwah tidak pernah menyusahkan orang, doakan lah yang terbaik untuk Arwah". Itulah kata-kata yang diucap oleh isteri Arwah kepada kebanyakan yang menemui beliau..cukup tabah...Aku mengenali isteri Arwah semasa kami sama-sama belajar di UIA dulu.

Jam 6.30 petang, aku dan rakan-rakan (mat yoe, pok hir, isey kampung, meri) bergerak ke Jabatan Forensik di Hospital Serdang. Ahli keluarga Arwah sedang menguruskan untuk mengeluarkan Arwah untuk di bawa kembali dan disemadi di kampung Arwah, Pasir Putih, Kelantan. Arwah dikeluarkan dari Jabatan Forensik jam 9.00+- malam dan dibawa pulang ke Kelantan.

Kronologi (03 April 2009 - Jumaat)

1. Arwah pulang ke rumah di Bukit Mahkota, Bangi, Selangor, setelah menunaikan Solat Jumaat dengan menaiki motorsikal.

2. Arwah melalui jalan pintas, yang mana jalan tersebut seringkali digunakan oleh Arwah.

3. Tempat kejadian berlaku dikatakan berhampiran rumah Arwah. Diberitakan, Arwah telah melanggar penghalang jalan (daripada simen kokrit) yang sudah lama berada di situ (sebab kawasan construction), pun begitu Arwah seringkali melalui jalan tersebut yang mana hanya boleh dilalui oleh motorsikal sahaja. (sebab musabbab dan mungkin sudah ajal Arwah)

4. Arwah meninggal dunia di tempat kejadian.

5. Jenazah Arwah dibawa ke Hospital Serdang, dikhabarkan jam 9.00 +- malam, jenazah dikeluarkan dan dibawa pulang ke Pasir Putih, Kota Bharu, Kelantan untuk dikebumikan.

TAKZIAH kepada Isteri, seluruh ahli keluarga dan sanak saudara Arwah, semoga tabah dan redha ketentuan Ilahi.

AL-FATIHAH untuk Arwah..semoga Rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang soleh dan mu'min.

Sumber gambar: Dari Facebook Allahyarham dan http://shw.azimah4eva.fotopages.com

4 comments:

Leenoh said...

Inna lillahi wa inna ilaihi rajiun. semoga Allah tempatkan Allayarham Asmady bersama-sama orang-orang yang solih.
Wassalam.

Unknown said...

Salam Takziah utk keluarga sahabat saudara. Semoga isteri, anak2 & keluarga beliau tabah.

Abu Muazz said...

salam takziah utk kelaurga awrah asmady...moga roh dicucuri Rahmat.

Al-Fatihah...

Anonymous said...

al-fatihah...

SEKITAR KELANTAN

GOMO KELATE GOMO

RUANGAN

RUANGAN

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP