PENGUMUMAN


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

For best resolution..please use IE Mozilla Firefox..

Wassalam..


Friday, May 15, 2009

KES PERTAMA INFLUENZA (H1N1) TELAH MEMASUKI MALAYSIA


Hari ini telah menjadi sejarah, Malaysia telah dimasuki virus Influenza H1N1 (Selsema Babi). Apa yang berlaku sekalipun, semuanya adalah ujian dari Allah (SWT). Datangnya ujian untuk melihat sejauh mana keimanan hambaNYA..Makin beriman seseorang itu, maka makin banyaklah ujiannya. Semoga Allah melindungi kita dari ujian ini.

MALAYSIAKINI - 15 Mei 2009 - Seorang pelajar 21 tahun mangsa pertama disahkan positif dijangkiti wabak influenza A(H1N1) atau selesema babi - kes pertama di Malaysia, demikian diumumkan oleh Kementerian Kesihatan hari ini.

"Kementerian ingin memaklumkan mengenai satu kes yang dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh dan telah disahkan positif influenza A(H1N1) melalui ujian makmal yang dilakukan hari ini," kata Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican.

"Ia merupakan kes yang pertama influenza A(H1N1) dikesan di Malaysia."

Pelajar itu, yang baru pulang dari Amerika Syarikat pada Rabu lalu, mula mengalami demam, sakit tekak dan sakit badan semalam dan dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh pada hari yang sama. berita selanjutnya..

1 comment:

Leenoh said...

Salam.
Semoga Allah jauhkan bala tersebut daripada menimpa diri kita, keluarga, jiran dan negara.

SEKITAR KELANTAN

GOMO KELATE GOMO

RUANGAN

RUANGAN

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP