PENGUMUMAN


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

For best resolution..please use IE Mozilla Firefox..

Wassalam..


Monday, March 30, 2009

DARI DARAT KE UDARA

Di KLIA, sebelum berlepas ke Langkawi, hujan lebat..

Salam semua..Lama tak mengupdate blog...bz sket lately...Aku kena berkursus lagi..Kali ni di Langkawi pula pada 24-26 Mac 2009 lepas..tu yang lama tak jenguk blog..huhu~

Takder apa aku nak kongsikan..cuma kegayatan aku naik kapal terbang je..ahahaha..baik le naik kapal laut..dah le masa bertolak ke Langkawi dari KLIA jam 11.05 di tengah-tengah hujan lebat, dia punya gegaran, huh..! mengalah kan kapal laut.

Ruang udara diseliputi awan tebal


Kelihatan Jambatan Pulau Pinang

Tapi..bukan itu yang aku ingin kongsikan, bukan intipati kursus yang aku ingin kongsikan..Sekali sekala dapat peluang terbang di udara, Allahu Akbar..Maha Suci Allah..aku begitu ta'jub dengan ciptaan Allah Subhanahu Wa Ta'ala.. Benar kata Rasulullah..akan ada besi yang akan terbang di udara..mungkin pada hari ini ialah kapal terbang.

Sepanjang berada di Langkawi, masa yang terluang aku gunakan untuk ziarah tempat yang menarik di Geopark. Dengan hanya membayar khidmat bot sebanyak RM25.00 satu kepala, aku berpeluang menziarah tempat-tempat tersebut.

Menaiki bot dari Jeti KILIM, Geopark


Pintu Keluar Gua Kelawar, Langkawi

Dari jeti KILIM, dengan menaiki bot aku berkesempatan untuk ziarah ke Gua Kelawar, Maha Suci Allah, sekali lagi aku teruja dengan kebesaran Allah, begitu cantik ukiran semulajadi pada batu dan dinding gua, begitu indah rupanya..begitu halus kejadiannya..

Ternakan pelbagai jenis ikan oleh penduduk tempatan


Setelah menziarah Gua Kelawar, aku berpeluang untuk melihat ikan-ikan yang cukup cantik dibela oleh warga tempatan. Ada ikan kerapu seberat 6 kg, ada ikan pari seberat 8 kg dan macam-macam lagi jenis ikan.

Sang helang berterbangan..

Kemudian aku pergi melihat sekumpulan burung helang berterbangan di muara sungai, tidak terfikir untuk melihat sebegitu banyak sang helang turun ke air untuk mengambil makanan. Aku ta'jub dan kagum dengan ciptaan Mu Ya..Allah..begitu luas..begitu banyak lagi tidak diterokai..tidak diketahui oleh kita.

Jam 06.35 petang pada 26 Mac 2009, aku berlepas pulang ke Kuala Lumpur, sekali lagi diri ini terasa terlalu kerdil. Aku berkesempatan melihat ciptaan Allah yang Maha Agong...bayangkan kita melihat matahari terbenam (bak kata orang putih..sunset), ianya cukup indah..cukup menarik..cukup menenangkan hati...terutama kita melihatnya di kawasan lapang seperti sawah padi, pantai dan sebagainya. Bayangkan, bagaimanakah perasaan keindahan kejadian tersebut dapat dilihat dari udara? tidak dapat diucap dengan kata-kata, tidak dapat digambar dengan fikiran..begitu indah..begitu mempersona..Allahu Akbar..aku ta'jub dengan ciptaan MU...Wallahu' A'lam

Selamat Tinggal Langkawi




3 comments:

kakyong said...

salam..

kakyong suka tgk foto 3 terakhir tu.. kakyong la ni memang tgh gila dok shoot foto langit & awan...

kalo dpt amik sendiri dari udara.. mesti lagi best..! terima kasih berkongsi entri ni..

KerusiMaLas said...

Kak Yong..aah, kebetulan flight 6.30 petang...dapat la merasa keindahan dari udara.

PJ selamba said...

oh langkawiku...
orang negeri sendiri pun jarang pi langkawi...
org luar pulak sekali pi naik flight...
jeles betul
hehe

SEKITAR KELANTAN

GOMO KELATE GOMO

RUANGAN

RUANGAN

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP